måndag 11 juli 2011

I- Vad vore livet...

Dagen började med "punktmassage" hos familjen Finell där jag fått sån massage 3 gånger nu och jag känner redan skillnad. Hon är otroligt duktig. Jag har inte ont i ryggen och jag kan redan känna hur jag själv mår. Alla kan tydligen det men jag har haft så mycket att tänka på så jag glömt mig själv, det var någonting sånt. :) 

Efter det åkte jag till ÄRK där jag red Roffe och fixade där.
Red på ängen och tränade på att få fram honom för skänkeln, gjorde massor av övergångar. Det är det bästa som finns. Alla hästar jag rider gör jag mycket övergångar på, för att de ska komma igång och lyssna. Roffe har inte lärt sig gå fram för skänkeln riktigt så det är superbra för honom. En gång när lag jag till pisken lätt på inner sidan bakom sadeln för att göra det lättare för honom att förstå och fatta rätt galopp (som jag gör varje fattning) så började han kicka så pickade jag tillbaka så gjorde han samma sak så pickade jag igen så gav han sig och fattade galoppen. Förstår inte vad det vart med honom... Kan vart för att det var supermycket flugor och han var irriterad.. Knasponny! :) 
Men i slutet fick jag honom att nästan fatta direkt från skritt med bara ett par travsteg så jag gav mig då också även för att han inte dummade sig.

Hannah fotade så bilder kommer i morgon! :')

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här