torsdag 14 juli 2011

I. Bye Rainbow

Idag åkte Roffe till Gränna där jag hoppas att han kommer trivas som fisken i havet!! :)


Red Stickan idag och redan på gången märkte jag att någonting inte stog rätt till. Han var helt skärrad, fick inte röra honom i ansiktet och närheten av nacken (samma problem vi hade i början med honom) jag tänkte att jag rider och ser vad som händer... I början var han lixom helt borta, exakt som förr men efter massor av övergångar och så så sökta han sig neråt, arbetade med ryggen på rätt sätt och sprang inte som en fiolsträng med huvudet i luften. Så det kändes skönt att det vart 100 gånger bättre efter passet, så fick jag även ta honom i ansiktet och på nacken igen. Vet inte vad som hade hänt, kan ju inte bara bli så tycker man..


Grönt kort kurs, skåpstädning, massa stall och vart ute på sjön med pappa har jag också hunnit med. Madde har köpt en till stoor häst från Danmark. Närmare 180 i mkh!! Han verkar supersnäll! Mer om det senare kanske.


Lilla Poffe!

1 kommentar:

Komentera här