lördag 30 juli 2011

I- Du som ryttare....

"Att ge hästen bra foder, ompyssling och motion är för de flesta en självklarhet. Att ta hand om dig själv är minst lika viktigt! " Det är två viktiga meningar jag fått höra men inte riktigt tog in på en gång jag hörde det. Det är någonting som jag märker väldigt mycket av, att när jag äter riktigt med nyttig mat, sover och motionerar så presterar jag så himla mycket bättre i stallet, och kommunicerar bättre med hästen både från marken och från ryggen. Man håller sig lättare på humör och klarar lättare av de motgångar som kommer till och från.

När du t.e.x. ska träna för någon så är detta ännu mer viktigare då du ska ta emot så mycket, koncentrera dig och tänka till lite extra. 

Att tänka på sig själv lite extra är inte fel. Du måste ta hand om dig själv först för att sedan kunna ta hand om din häst.

Ha det så himla bra! :) Ina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här