fredag 15 november 2013

Yesturday-today

Igår somnade jag så fort jag såg sängen tror jag. Iallafall så skjutsade snällaste Hildan i staden mig efter morgonstalltjänsten på sin moped in till Kungsbacka så att jag kunde köpa paddar till grabben.Red Citirus igen, mycket bättre denna gång att rida på, men inte riktigt riktigt, liten buse är vad han är. ;)

DD fick galoppa lite på travbanan, i cirkus 120 min red jag sammanlagt med massor av skrittpauser och igång och avskrittningen tog ca 30-40 min då jag skrittade av tre varv. Skötte sig exemplariskt min lilla tokishäst!




Hoppade DD idag på fm, finaste finaste DD, som jag uppskattar den hästen! Tror och hoppas att vi kommer att kunna bli ett bra team. Jag älskar verkligen den här hästen, kommer aldrig att kunna vara tacksam nog mot min familj och mot Madde, världens bästa som uppfyllde en av mina största drömmar.
Tre månader och tre dagar, 12 augusti 2013, oförglömligt.

Han kändes iallafall jättefin fast ganska så stark när jag hoppade fram och ville hela tiden dra mig ur sadeln, kommer på mer och mer hur jag ska rida honom och han blir stabilare hela tiden (även så piloten ;))

Kärlek kärlek kärlek.

Nu på eftermiddagen promenerade vi drygt en halvtimme vilket avslutades med mys i stallet där borstning, stretchning, fotvård bestående av rena hovar och tjärade strålar och självklart massor av mys och sedan lindade jag benen och pussade god natt.



Luftar lite ba

Chai-te och pepparkakor
alá Hilda & Ina

Dagens fråga:
VARFÖR blir det hål i alla ridstrumpor? 
DD undrade vad det
var för små hästar i hagen
och vad det var för tokisar
som sprang med kärror efter sig
Kan faktiskt laga mat
mina vänner!
Fläskfilé och ris dränkt i
sweetchilisås

Jag saknar min finaste guldponny, håller tummarna för min lillkille. 
Varje dag hoppas jag för att en ny prins eller prinsessa ska få lära känna en guldklimp med ett stort, fint hjärta av guld. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här