fredag 8 november 2013

Mambo number FIVE

Hallå hallå!

Fredag idag, klockan ställdes i morse för sista gången denna vecka vilket känns otroligt skönt då jag haft nedräkning till sovmorgon. Mörka mornar är det värsta som finns. Musik strömmar från datorn och jag sitter just nu vid skrivbordet och ska snart ner och pussa godnatt på den fyrbenta nere i stallet.

Dagen började med att hästarna skulle få mat och gå ut, sedan klippte jag och Hilda skolhästen Olle. Kan börja med att lämna ett erkännande om att det var bland det bedrövligaste resultat av en klippning jag sett! Kan inte hålla mig från att le när jag tänker på hur han såg ut. Förövrigt var jag ganska stolt över "triangeln" vid svansroten och bakbenet jag rakade, sen var resten av mitt arbete kaos. "Padden" på ryggen såg hemsk ut då jag gjorde jack i den, Hilda gav mig ansvaret att ta hennes sida också, skulle hon inte ha gjort.

Kan tillägga att jag rakat cirka tre hästar innan varav två gjorts med en liten och smidig maskin plus att jag fått hjälp. Iallafall, träna träna träna. Practice Makes Perfect kommer att vara mitt motto tills den jag jag inte längre andas.

DD och jag skrittade ut idag och bilar, bilar med släp och en sopbil var ingenting som skrämde min pansarvagn, men tror du inte att lilla herr Diamant frös till is när en sten låg i diket, fick förbi asplövet och fortsatte våran tur som ingenting. Tokhäst!!

På menyn i kväll stod det hamburgare med friscobröd för mig och Elin som var mästerkockar tillsammans i köket denna afton.

Nu har jag iallafall hunnit ut och pussat gónatt på min lilla ädelsten

DD's stallgång
Olle och Hilda
Work in progress 
Hoppas inte att Sandra tar illa upp att jag fotade henne när hon somnade på soffan i köket, med hjälmen på. Men jag tyckte det var lite kul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här