onsdag 3 augusti 2011

I- Äntligen!! :D

Nu har jag dator igen. Tänkte skriva vad jag, Bus och Stickan har gjort i veckan hittills iallafall! :)
I måndags så red jag och Bus lite barbacka på ängen ca 15-20 minuter. Vi tränade inget speciellt utan bara kände på varandra lite efter uppehållet. Stickan och jag red också lite på ängen, vi tränade lite lugnt och avslutade med att klättra. Vi har superfina klätterbackar bakom ängen ner mot Dalaälven där det finns strand att bada på med hästarna! Han känns som en helt annan häst än vad han gjorde när jag bara för några månader sedan började rida honom. Super kul! I tisdags så red jag och Bus också på ängen, vi red igång lite lätt i ca 20-25 minuter, kände även lite på formen som det finns lite att jobba tillbaka men förvånadsvärt fin! Stickis fick vila men vi mös lite. Idag red jag Bus på banan och trimmade lätt i ca 30-40 minuter. han kändes super super fin och galopp-bytena sitter bättre än innan betet, tror att han har tränat en hel del! ;) Haha. Stickan och jag red ut med Ida´s (som äger Stickan) systrar Sara och Karin. Vi skrittade och travade bara så jag galopperade och travade av lite på banan bakom stallet. Det är bra underlag där, dammar inte och varken  djupt eller hårt. Perfekt helt enkelt!!

I morgon ska jag träna för Alva med Bus, Ida kommer hem och har Stickan! :)
Filmer och bilder i massor kommer från veckan eventuellt ikväll då Hannah har alla bilder! :)

Alva Aulin och Asta´s Manja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här