lördag 13 augusti 2011

H- Dagen vart inte som det var tänkt..

Dagen var menat att jag och Ina skulle åka till ÄRK och hjälpa Asta att ha stalltjänst = mocka, ta in hästar och fodra.. Men istället så åkte jag och Ina till ÄRK sen 10minuter senare när jag hade gjort mat till Noah kommer Ina fram till mig och sa att hon skulle rida Bus. och jag tänkte; jaha :( hon sa; men fråga Lotta om du får ta Fonzie då. Jag ringde Lotta hon svara och sa: Ja det får du men tror inte ni får upp han ur hagen... men du får testa :)
Då gjorde jag det men han vägrade komma vi var där nere i 20minuter till slut tog struntade jag i honom och tog Silver istället en söt d-ponny som jag ridit förr. Så tog honom och sen så kom Lotta hem från tävlingen och hon bara skrattade haha, men jag fick ta Silver det var lugnt. Så vi gick in fixade gick ut och red det var faktiskt riktigt kul tror jag ska börja rida han smått eftersom jag är för stor för Fonzie så hoppar upp lite :-)

Red på stora banan med Ina & Bus, Asta & Tygo, Christina & Nelson och Julia & Noah. :)
var jätte kul att rida en annan häst för man lär tänka mycket på honom och vara stadig och va lätt på handen ! :)

Lite information:

Silver & Linnéa
  

Ballyhogan Silver
f.2004, e. Robin´s Silver ue. Abbeyleix Owen, skimmel
  
Silver kom tillsammans med Ronnie till ridskolan i okt -09. Han köptes från Jan i Danmark men är importerad i från Irland.
Silver är en social stabil kille som har kommit in i ridskoleverksamheten på ett perfekt sätt.
Från alvkarlebyridklubb.nu
/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här