torsdag 21 april 2011

I- Läget just nu.


































 Sen så har jag haft en ponny som heter Jipe Dharma. Ett suuperfint ponny-sto. Hur gó som helst, En ponny som jag ej skulle tacka nej till. :) Hade henne från förra måndagen- fredag/lördag och från i måndags till i morgon. riktigt på tårna är hon men det känns som att vi passar varandra rätt bra faktiskt, super najs! Jätte super underbar! :)

Sen håller jag fortfarande på att "dresserar upp" lilla Maja som ni kanske kommer ihåg? :)
Det är en B-ponny som jag är för stor för egentligen, men eftersom att läget är som det är så rider jag henne lite nu, fast mest longerar jag henne och arbetar från marken.
Hon  har blivit mycket mer stabil och jag har låtit Klara Buch, en tjej som jag känner som är jätteduktig och rätt liten, kanske runt 10 år? Jag är inte säker. Haha... Rida en gång på henne med min hjälp som "instruktör". Det gickl hur bra som helst! Hon shopppade till en gång, och inte en tendens att ens försöka bocka! Duktig Maja! Och på lördag så ska Thea Broeng, en annan duktig liten tjej få sitta upp på henne. Jag ser skillnad på henne och hoppas att jag
gjort någonting bra i alla fall...

Jag måste tillägga att jag aldrig skulle sätta upp andra på henne jag inte visste att hon hade blivit lugnare!  Sen vet jag att jag inte är världens bästa på att rida och instruera, jag vet att jag inte kan allt, och jag ser alltid fram emot att lära mig nya saker och tar chanser så fort jag kan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här