torsdag 21 april 2011

H- Hannah Samuelsson här!

Hello!
Jag tänkte hjälpa Ina lite grann med bloggningen eftersom hon tyvärr inte har haft någon tid med det.
För hon har haft det lite dåligt med tid som ni säkert vet.
Jag tänkte skriva om mig och min häst Mr Nice Noah. Han står på Älvkarleby Ridklubb och han har vart en ridskolehäst. Han passade absolut inte som ridskolehäst så dom hade en ide om att sälja pojken.
Men eftersom vi sålde vår gamla häst Sapora Z så letade vi efter en ny häst. Vi ville ha en valack ungefär liten storhäst runt 12-14 år men vi tänkte att man kan inte riktigt få allt som man vill det är nästan omöjligt att hitta en perfekt häst som man vill ha. Men sen dök Noah upp vi har han nu på prov i 2månader och vi har han på prov för att han är absolut inte snäll i hanteringen så om det går och fixa är han våran häst. Vi har tränat honom en hel del. För han är grymt snäll i ridningen och absolut inte elak om han inte känner sig stressad eller att han inte gillar personen eller stället han är på. Så vi tränade honom och efter andra veckan så var han grymt mycket snällare än vad vi trodde. Så vi visste att om det fortsätter så här bra så är han våran häst strax. Nu har det snart gått en månad och vi vet att vi ska köpa honom för han är snäll nu och det ända problemet är när man tar ur han ur boxen. Men vi ska jobba på det, och min mamma och pappa ska köpa honom till mig och min syster Julia.
Det var en liten historia om mig och min häst Mr Nice Noah.

En liten bild på mig och Noah för en vecka sen. 
/ Hannah :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här