tisdag 28 juni 2011

I- Ridningen för mig.

Hej! Tänkte berätta lite om min ridning, från där jag startade och till där jag är nu...
14 November 2008 följde med min kompis Hanna Lönnövik till Holmsånger där hennes häst Dark Sky Lady står som är en Apaloosaponny.
20 Januari 2009, 68 dagar senare fick jag min första sköthäst, Pricken. En Skäckfärgad Shetlandsponny. Jag minns det som  det var i går alla fina minnen vi har tillsammans. Jag älskar honom lika mycket nu som då! 
20 Januari 2009 började jag rida på Älvkarleby Ridklubb. Första hästen jag där satt på heter Lady Marmelade. Det är en c-ponny som är väldigt snäll.
16 Maj 2009 tävlade jag för allra första gången på gottlandsrusset Albin Bond. En ridskoleponny som är supermysig. Han har tidigare gått på ponnytrav och travar med frambenen i galoppen. Väldigt konstig känsla innan man vänjde sig.
Någon gång under år 2009 red jag en ponny som heter Grace. Har inga datum uppskrivna :/ <3 
3 November 2009 datumet då mitt livs b-ponny kom in i mitt liv, Steinsrud Kiara... Jag älskar dig!
11 december 2009 Startade jag min första klass på storhäst. Lightning hette hästen som jag startade en 70 och en 80 på då.
27 Februari 2010 gjorde jag Bus tävlingsdebut! Vi hoppade en 40 och en 50. Vi kom runt båda banorna felfritt på en tittig och vinglig ponny som jag var så stolt över!
13 Mars 2010 gjorde jag Kiaras tävlingsdebut på Gimo Ridklubb. Vi hoppade en Pay and Jump, 40 och en 50. Vi hade ett ner i grundomgången första klassen och klarade allt felfritt förutom att jag missade sista hindret och fick göra en volt tillbaka. En superduktig liten ponny!
13 Juni 2010 vart jag skötare på Bus. Började rida Bus tidigt på året 2011 men blev inte officiellt skötare på honom förns då.
23 Oktober 2010 Hoppade jag och Bus vårat första KM. Vi vann lektions KM och kom på andra plats i klassen mot tävlingsekipaget Jaqcueline Norberg och hennes ponny Daim. Superlycklig tjej var jag då kan jag lova!
6 November 2010 gjorde jag och Bus våran Lokala debut tillsammans. Vi hoppade en LD och vingligt kom vi över alla hinder! Vi fick ett ner men jag var så galet lycklig!
2 Januari 2011 vart jag skötare på Finells ponny Keaver. Jag älskar honom så fruktansvärt mycket! (Och han har hjälpt mig och min familj att träffa underbara vänner!!) Han är nu skadad sen tre-fyra månader tillbaka och är inte riden sen dess.
16 Maj 2011 blev jag medryttare på Ida Hagströms häst Mr Grey "Stickan" han är en superpigg häst på 155cm.

Nu 2011 så ska jag tävla så fort jag får mitt gröna kort. Kursen börjar nu på onsdag så jag hoppas att jag har kortet så fort som möjligt så ska jag och stjärnan ut på banorna! :)
Kommer upp lite nu-då bilder på Bus senare, då han är den jag ridit under längst period. :) 

Jag skulle gärna vilja veta om era bästa hästminne. Skulle ni vilja dela med er av det? ;) Ha det så himla bra! // Ina

2 kommentarer:

  1. albin galopperar med frambena och travar med bak?

    SvaraRadera
  2. När min ridgrupp gick ner till vattnet och Oliver blötte ner alla :D hahaha ;) \ Anna

    SvaraRadera

Komentera här