torsdag 16 juni 2011

I- Dagen och lite framöver.

Hejsan allihopa! :)

Idag så var jag på ÄRK. När vi kom dit red Ida Stickan först och jag fixade mockningen till honom, även till Asko. Sen åkte Ida och jag till ATG på Gävle travet och kollade Stickis tänder, de var rätt okej vad jag förstod. Han hade karies och fick banan - flour skölj typ och han ska även floursköljas en gång i veckan för att stärka och förebygga. Ida köpte ett nytt bett, ett tredelat fullcheek som veterinären trodde att hans mun skulle gilla då det var någonting med lanorna också.

Fullcheek är ett bett som nästintill ligger helt stilla i hästens mun (om det är rätt storlek förstås)

I morgon åker jag och mamma med Kin och Corazon till Gagnef i Dalarna då jag ska vara hästskötare. Vi blir borta fredag, lördag och söndag och kommer nog inte ha någon dator på plats.

Nästa vecka...
(Söndag: Keaver) 
Måndag: US möte. Keaver och Bus.
Tisdag: Stickan (vilar) och Bus- träning
Onsdag: Stickan- hoppa på terrängbanan och pyssel med Bus
Torsdag: Stickan- liten "hopp"övning. //laddar upp den efter detta inlägg// Bus

Känns skönt att ha dagarna planerade så man har lite koll iallafall! ;)

Ha det så bra.
Pssst.. Ska försöka få bilder nästa vecka! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här