torsdag 2 juni 2011

H- Dagens tips!

Ett bra pass är alltid på grund av hur långt man kör passet och hur man har planerat det.
Jag själv är rätt dålig på att planera i förväg men när jag väl kommer upp på hästryggen har jag det framför mig.
Men till exempel så kan man fixa så man ställer fram några bommar eller koner och rider runt och gör skänkelvikningar eller så gör man bara ett enkelt pass med skritt , trav och galopp.
Man kan också göra en hopp bana också eller bara ställa upp ett eller två hinder och hoppa lite för att träna på exempel vis att den ska lyfta lite mer på benen eller så kan man träna höjd hopp alltså hopp höjder.

Det var väl några exempel på vad man kan göra men dagens tips ska handla om en lätt hopp bana.

Man kan göra ungefär såhär bygg upp ett eller två hinder som är oxrar för det är en bra träning. Man kan ta ett   några studs hinder. Det kan se ut såhär:




Det blir som en åtta ungefär men jag var inte så bra på att rita men ungefär start vid lila sen svarta sen blåa och runt och runt. Det där är ett bra pass man kan köra i 40min ungefär.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här