onsdag 22 juni 2011

I- Kan inte önska mig någonting bättre just nu..

Livet kan inte vara bättre än vad det är nu. Har tre underbara hästar att ta hand om, människor runt mig som får mig att må så himla bra!

Stickan
I går så såg mitt ridpass med Stickan ut som så att jag under tiden jag red fram att öva på galoppombyten, brukar göra det jämt när jag rider fram, sedan så satte vi upp tre hinder med två korta galoppsprång mellan (9m storhäst) "hindren" var kanske 30 cm, för att han ska lära sig att vänta och inte springa på och hoppa på farten bara utan att faktiskt ha styrkan med sig också. Sedan när det satt så flyttade vi ihop till en två-studs (3m) två språng till nästa hinder.  han var superduktig på slutet då lite energi var borta! :)
Han brinner i huvudet efter ett par varv i galopp men med många skritt pauser så blir det hur bra som helst, trivs som svampen i skogen med honom! :) 




Idag hoppade jag på terrängen i stora hagen, super mega duktig, han vart bara lite stark, men inte värre än vanligt. Suverän liten ponny-häst! :) Kommer att få bilder från dagen senare av Josefine som vart min bästa hjälp i går och idag! Super tack Joppi! <3
Fick även prova rida Maddes Askaban K! Superhäftig att både se och sitta på! Madde har gjort ett superjobb och haft ett tålamod jag inte visste fanns med den hästen..


Bus
Tränade igår, hade tredelade på honom och han bet fast i vänster jättemycket och vi fick inte så mycket flyt och känsla i vänstersvängarna men jag älskar honom endå. Hoppade lite på båge och rakt, samma övning som Hannah hade hoppat i veckan. (Läs mer om den längre ner)Sista träningen innan betet avklarad och jag kommer sakna honom så galet mycket!


 (Nya förbygeln) 
















Har även bilder hos Asta på Keaver och mig, älskade guld verkar vara lugnare och gladare... Gott tecken? :) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här