onsdag 29 augusti 2012

Träningen igår

Gårdagens träning gick huur bra som helst!
Gjorde samma övningar som på Micketräningen, han var så himla fin och lyhörd, helt underbar känsla att rida honom, kändes som att jag fick igenom honom ordentligt från helgens trimm! Kameran hamnade kvar hemma då det vart lite bråttom iväg. Sällan jag glömmer.. Haha

Igår kändes det som att jag gled väldigt mycket med stövlarna mot sadeln och fick inte jättemycket stöd. Funderar på att smörja med något fett eller dyl. innan ridning i fortsättningen. Någon som har bra tips? :)
1- Grön. 
Studs som uppvärmning. 

Studs är bra för att stärka hästen. (Gymnastikövning) 

2- Röd.
Hoppa tre räcken på mittlinjen som en "åtta" 

Väldigt väldigt bra övning som efter bara en gång hjälpe mig att få mer kontroll då det ska vara i samlat tempo och i balans. Viktigt här att tänka på är att få med hästen med hjälp av ytterhjälper samt att ha en god blick och planera vägen. 

3 - Blå.
En serie på ett galoppsprång - Tre galoppsprång. 

Vi red rätt framåt, viktigt att tänka på att få lite större galopp efter den tidigare övningen (om man inte väljer att korta avståndet och rida samlat där också.) Oxer in- räcke- räcke ut. 



I helgen ska jag, Bus och Silver vara med på klubbens P&J på hoppängen. En klass i var, en 80 för Silver och en 90 för Bus, nästa helg är det Jäderfors som väntar, då ska jag och Bus tävla LC Och LB. Har fyra-fem tävlingar kvar tills vinter - uppehållet då vi kommer hålla uppe med lite eventuell extra hoppträning samt att vi kommer rida på i veckorna också.


Försvinn inte ur mitt liv min älskade vän, team mate och bästa. Jag behöver dig kvar i mitt liv! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här