lördag 18 augusti 2012

Svar på frågestunden!


Linnea Rosenvall linnearosenvall.blogg.se
Vad skulle du göra/köpa om du fick en miljon?
Det beror helt på vart i livet jag står skulle jag tro. Just nu känns det som att jag skulle bygga mig ett litet fint stall, en fin ridbana och två ponnyer.
Beskriv den perfekta hästen?
Oj, en väldigt stark personlighet, den ska vilja göra rätt, anpassningsbar, ridbar och lite så. Sen kan man ju ofta forma hästar ganska rejält om kapaciteten finns där så ja, rätt bra kapacitet. Denna fråga är jättesvår att svara på. Man känner ju oftast att det känns väldigt rätt i magen när det blir rätt.
Din svaghet i ridning?
Jag kan fastna i handen och rider ibland upp hästen för mycket i handen.
Din styrka i ridning?
Envis, har bra tålamod och jag är rätt lugn i min sits och hand.
Ditt mål med ridning?
Utvecklas så mycket som möjligt.
Om du fick göra vad du vill under en dag vad skulle du göra då?
Åka till något jättehäftigt ställe, hoppa bungyjump/fallskärm. Rida maffiga hästar, och hyra in Bus i hovstallet. Haha
Det bästa hästrelaterade minnena med hästar?
Detta är också jättesvårt, men första gången jag var på stranden och galopperade en sväng där nere var väldigt häftigt även om det bara var brämmen. Sen när jag gjorde min första lokala nolla i Jäderfors var också roligt. Har massor av härliga, roliga, mysiga minnen tillsammans med olika hästar.
Din högsta önskan?
Kunna livnära mig på hästsporten och leva ett sunt liv med många nära och kära jag kan lita på. Mycket lycka och kärlek helt enkelt.
Vad gör dig lycklig?
Umgås med vänner, ha härliga stunder med hästarna och att göra nya, häftiga grejer. 
9

Joanna Åberg joannaaberg.blogg.se
Vad är det bästa med Bus? 
Att han är så himla personlig, positiv och lättlärd. Han suger åt sig som en svamp när han lägger manken till.
Vilken är din favorit outfit på honom? 
Barbacka med halsring, eller hackamoore. Det är så himla härligt att känna lite mer av "frihet" så.. Det är maffigt.
Kan inte du och Bus tävla på UPK? :D 
Om det kommer en lämplig tävling så eventuellt att det kan bli så en dag!
Vad vill du uppnå med Bus? 
De mål jag hade från början är redan uppnådda, tävla lokalt, efter det göra en felfri runda, starta LB, nu är väl målet att få en felfri runda i LB och sedan kanske starta LA nästa år eller så. Han överstiger mina förväntningar hela tiden så det känns som att ingenting är omöjligt nästan. Han är helt underbar!
Vill du träffa mig? 
Absolut vill jag det!
Hur blev Ina så dutti på att rida? 
Oj, va gullig du är! Hmm, jag tycker om att lära mig saker, jag tar åt mig all konstruktiv kritik jag får av de jag litar på inom det området och försöker göra det bästa jag kan utav det.
Om du vann 1 miljon, vad skulle du göra då? 
Det svarade jag på där uppe
Om du fick ändra på något i världen, i så fall vad
Djurmisshandeln, BORT åt helvetet.
Vilka bett föredrar du? 
Beror helt på hästen, har man en mjuk och följsam häst så föredrar jag tredelat, jag är inte jättemycket för tvådelat dock. Bus som har vart väldigt ostadig i munnen och därmed blivit ostadig i kroppen har jag haft ett rakt eggbett på och det har funkat himla bra. Har man en stark häst som ligger på så tycker jag att det ibland kan vara bra att ha ett starkare bett exempelvis ett pelham med delta och kedja så man inte behöver slita och dra. Sen är det som andra säger, bettet i sig är ofta inte "hemskt" eller "elakt" på det viset, utan handen avgör den största faktorn.
Om du fick rida 1 häst som någon kändis äger, vilken och varför? 
Oj, skulle vara riktigt häftigt att rida Rolf-Görans Ninja La Silla.
Vad ska en dröm häst ha? 
Har jag också svarat på, men personligheten och rätt bra kapacitet är det som jag känner spelar mest roll
En snygg kille? 
Jami, AHha, humm.. En riktigt snygg kändis är ju ändå Zac Efron!
Funderat något på ditt gymnasieval? 
Massor, men jag har inte kommit fram till något vettigt än.. Haha 
Det knäppaste du varit med om? 
Oj, jag har varit med om massa knäppa saker under mitt snart 15 år långa liv, haha
Din allra bästa vän? 
Asta Finell
Snyggaste schabrak du äger? 
Mitt älskade bruna Scapa schabrak
Antingen eller
hoppning/dressyr  - Men hoppning är ju som dressyr med hinder i.. Haha)
ponny/häst   - Typ 51/49 kändes detta
KL/JW
billigt/dyrt  -Kan faktiskt inte svara på denna fråga, beror helt på vad det är, foder t.e.x. undviker jag helst leta det billigaste, medans typ benlindor inte behöver kosta en förmögenhet i onödan ;)
sverige/utlandet beroende på årstid och vad man har för projekt hemma i Sverige ;)
lösdrift/box även om lösdrift är bra på sitt sätt är box bra på vintern som skydd för kyla och på sommaren som skydd för kryp och skit.. :)
svart/brunt 
23


Anonym
Vilken tävlings häst/ponny ska du rida efter du växt Bus? 
Den frågan har jag frågat mig själv också. Förhoppningsvis har jag då egen häst, och då blir det en storhäst har jag tänkt mig.
Har du inkomst? 
Ja, en liten kosing i månaden då jag jobbar.
Vad är din dröm? ¨
Ha ett bra liv, mycket vänner och kärlek
Har du kille? 
Nej, det har jag inte
Kan du skriva om alla hästar du haft/ridit/vart skörare åt eller liknande?
Oj, herregud.. Lite snabbt. 
Pricken, Steinsrud Kiara, Greenstreet Mr Hooligan, Tyngwndwn Renown, Flying Buster, Keaver, Askaban K, Caecar ,Wolanda, Basta, Adermus, Zoe, C Amelusina R60, Billy, Mulle, Wijsheer. Tror att jag fick med alla, haha. Det är de hästar som jag tagit hand om "Som mina" grovt uttalat under mina strax 4 år. Sedan har det vart en del fler som jag hjälp till med bara fåtal gånger.. :) 

Pernilla Östberg weima.devote.se/
Hur högt har du hoppat med Bus? 
Cirka drygt 115cm på enstaka hinder och på tävling 90cm
Är det något speciellt med Bus som får dig att tycka om honom extra mycket? 
Han är jättebäst, vi har något speciellt knepigt band som aldrig kommer brytas. Våran separation kommer bli minst sagt hemsk
Hoppas du på att få köpa Bus någon gång? 
Ja, det står högst upp på önskelistan!
Tror du att du kommer få köpa Bus någongång? 
Man vet inte, man ska aldrig säga aldrig
Varför köper inte du en egen häst (eller dina föräldrar så att säga) eftersom att du redan rider så mycket och så? 
Som det är nu är det jättebra eftersom att jag rider olika hästar vilket gör att jag utvecklas och lär mig mer än om jag bara skulle sitta på Bus, vilket jag inte skulle ha lika mycket tid till att göra om jag hade egen häst
Vad vill du gå för gymnasium? 
Frågan jag ställer mig själv varje dag ;)
Hur ofta rider du Bus+ Tränar du något med Pajen. Eller är han bara sällskapshund? 
Fyra gånger i veckan, springer lite ibland, hoppar lite för skojs skull hemma ibland, mest sällskap det vill säga, han blir ju hela sju år i februari!! :O
Ser du fram emot att börja i skolan igen?
Nej nej åter nej. Men skönt att börja så det tar slut någon gång haha..
Vad är din största dröm? 
Svarat på det där uppe två gånger ;)
Vad heter du i mellannamn? 
Lovisa Lillemor
Hur lång är du?
Runt 160 hela centimeter
Tränar du mycket förrutom ridning? asså typ löpning och sånt. 
Ja, försöker hinna med att springa när jag har tid och inte har allt för ont i kroppen
Vilken är din favoritsport förrutom ridning? 
Löpning
Vem är din absolut bästa vän? 
Asta Finell
Har du gjort någonting som du verkligen verkligen VERKLIGEN ångrar någon gång?
Det har jag säkert, men det som händer händer liksom
16

Jacqueline Norberg
Finaste b,c,d ponnyn? 
B ponnyn, en jag kommer på nu är Mulle som är väldigt snygg, dock lite sommartjock..
C ponny är Bus, Dimus (om han slutar stanna blir jag ännu gladare på honom ;) ) , och så är det en fux vars namn jag inte kommer på just nu.. 
D ponny vet jag inte, Det var en väldans väldans snygg Dponny (?) på SM som inte var helt fel
Vem är den roligaste/finnaste hästen du ridit? 
Herre gud! Jag har ridit massor av fina och roliga hästar, speciellt under senaste året. Åhh.. Zoe som jag red någon gång på där, hon var väldigt härlig att rida, enkel och det kändes väldigt bekvämt att rida på. Sen Brorsan (C Amelusina R60) tycker jag väldigt mycket om
Vilken tävling är du mest nöjd med du gjort? 
Denna tävling jag gjorde idag kändes hur fin som helst, jag är ganska förvånad över att det gick så bra som det faktiskt gick, hade inte alls de tankarna.. Haha :)
Vad är dina mål med Bus o Silver?
Bus, nolla en LB och eventuellt i framtiden en LA
Silver vet jag inte hur mycket jag kommer att tävla på. Lär få tag på en chaufför som får dra två ponnyer om det ska bli möjligt 


Tuuusen tack för alla frågor, hoppas att ni blivit klokare på mig efter detta, jag kommer alltid att svara på era frågor om ni har några frågor, om ni vill ha hjälp med någonting eller så, hör av er via kommentar, mail eller facebook så ska jag göra allt för att hjälpa er. :) 

kabayo@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här