fredag 3 augusti 2012

Hackamore

Jag har ridit Bus på hackamoore typ tre gånger nu, första gången innan de gick ut på bete.. Han känns jättefin på det och känns väldigt spänstig och lyhörd på det. Han har inte känts så här fräsch och fin på länge.. Känns som att denna semestern var välbehövd från båda parter. Det är ju lite "fusk" eftersom att det är hävstång på det, men det känns ändå väldigt bra att ha det att växla med då han går alla pass med bett.
Plus att han verkar trivas väldigt bra på det. 

Rider Du på hackamoore? Vad tycker du om det, för/nackdelar?

Bilderna togs av Asta i måndags, det var första gången på prick två veckor som jag red plus att jag invigde stövlarna, hamnade lite mot stolsits-hållet stundtals men aja.. Life is a bitch and then you die som jag brukar säga.. Haha! 



1 kommentar:

  1. rider ju kita på hackamore, jämt. Hon blev också sådär i början men har typ vant sej tror jag. Så rid inte för mkt på de :p

    SvaraRadera

Komentera här