söndag 29 maj 2011

I- Måndag.

Måndag
I måndags red jag Daim då, jag "red" inte så mycket, han slet sig när jag var nere i stora hagen för att han blev rädd för någonting så att jag fick bara hämta honom och gå ner igen, rida några varv och avsluta, skulle ha intervalltränat och hann bara rida 5 min så upptäckte jag att tygeln var snodd så jag hoppade av... Han vart rädd och stack.. Han gjorde inte illa sig så det var det bästa, tränset pajade i tyglarna. Man lär sig av sina misstag..  
Det är därför man inte ska göra om dem...
Mös med Stickan och promenerade honom lite grann.. 

Tisdag
Tränade med Bus, Vi hoppade en serie på ena långsidan och en kombination på andra, han var superstark och jobbig i munnen men serien var riktigt nyttig för honom. Han börjar komma upp mer och mer från sin "framtunghet"... Han är underbar den ponnyn..! Helt sanslöst grym!

Onsdag
I onsdags red jag Daim igen, red ut en kort sväng med Felicia och hennes Pontiac. Han var jättepigg och på hemvägen så rusade han förbi Felicia och Pontiac och sen kunde han stanna, snacka om vinnarskalle  den racer-ponnyn!
Pysslade med Busen. 


Torsdag
Skulle åka till Keaver innan jag och Asta skulle till ÄRK och stå i Cafeterian, men skulle inte hinna ner till Keaver innan eftersom att Asta pasta vart sjuk, och så hade jag skrivit upp miig på cafeterian, och Asta, men hon vart sjukling..


Fredag
Hade Keaver och Pontiac idag, mockade, fixade mat & vatten, borstade och betade dom lite grann.


Lördag
Städdag på ÄRK, hade skötarmöte också. Red Daim och tränade Bus, red dressyr på Daim och han var klockren, han orkar inte bära sig helt men han är underbar att trimma på. Kärlek på trimmen! Bus tränade jag eftersom att det vart ett missförstånd plus att på tisdag ska jag hjälpa Kin när hon tränar och vara lite hästskötare. Hoppade på hopp-ängen och vi hoppade tittiga hinder och han var mest rädd för ett hinder vi hoppat 10 gånger tidigare, haha ;)

Söndag

Känns som att jag har ridit jättemycket, men ridit två och promenerat en. Bus fick en promenad i skogen, mysigt tyckte han det var! Stickan red jag till Brämmen med Ida som red Vlam, Lisa på Addis och Felicia på Pontiac. Baaad! Sen så red jag med Maja dit på Daim och jag var Majas Psykoligiska stöd. HAHA mycket skratt, mycket härlig tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här