torsdag 5 maj 2011

H- Duktig polle.

Hejhej!
som ni vet har jag inte bloggat på ett tag men det har varken funnits tid eller Internet.
Men nu ska jag väl berätta om dagen och tisdagens ridpass.

Dagens ridpass med Julia som tränare.
Idag åkte jag till stallet runt halv 4 ungefär och sen så fixade Julia Noah menads jag mockade.
Och sen gick vi ut på banan jag började värma upp menads Julia plockade fram hinder med mamma.
Jag hoppade en oxer och ett rättuppstående, men i början var båda vanliga hinder med en bom på ungefär
40-50 hade det som uppvärmning. Kommer bilder nedanför, Men jag tyckte det gick bra han var riktigt pigg och glad han var framåt och verkligen ville hoppa över hinderena. Jag tyckte allt gick bra fast oxen var lite avanserad men han hoppade iallafall han kom över hinderena utan stopp eller rivringar.
Super bra pass!!


Bild:
Det där var då banan jag hoppade efter jag hade hoppat fram den såg inte ut sådär.

Tisdagens ridpass med tränare Sussie.
Jag tyckte han var lite små seg när jag skulle göra skänkelvikning men efter ett tag vart det framåt. Det var bra men i början tänkte jag på sitsen och vi jobbade på att han skulle gå i form. Det gjorde han också duktig häst men sen så vart han små trött så han stannade nästan jämnt men då vilade jag i 5minuter och sen så körde vi igång i 20minuter till och tränade skänkelvikningar efter det så travade jag av och skrittade av såklart jag tyckte det var en bra träning för hästen och mig.
Bra pass!


//Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här