söndag 15 maj 2011

H- Hoppade min lilla polle!

Tjena tjena.
Nu har jag inte hört av mig på några dagar eftersom det inte har funnits så mycket att skriva. Men nu när jag har hopp tränat för Julia finns det en hel del att skriva om faktiskt, Kul för er att läsa är det ju också.

Dagens pass:
Dagens ridning var ganska jobbig för Noah han vart rätt svettig och han var grymt pigg!
Jämförelse vad han brukar vara så var det stor skillnad kan jag säga er. Men vi satt upp ett sockerbits hinder för uppvärmning sen ett rätt upp stående på volten och en oxer på lång sidan. Det var lite skrämmande hinder så han skulle lära sig att det inte är något farligt. Men han hoppade över dom han flög över hinderena. Han börjar lyfta på bak hovarna mer nu än vad han gjorde innan eftersom han har mer kondition och mer tempo än vad han hade i början, Men han lär träna på oxrar eftersom han har haft det rätt svårt med det förut men nu är det nästan inga problem. Han gillar nog oxrar för han ökar oftast när han ser ett sånt hinder :)
Så här såg det ut när jag hoppade jag gjorde alla hinder till en liten bana också sen när jag hade hoppat några gånger. Men jag hoppade runt 70-80cm och sen 50cm på sockerbiten.
så här red jag väl ungefär :


Ni kanske inte fattade så mycket så här kommer en förklaring: Först sverige hindret (oxern) sen en volt och ner på det röda och gråa hindret (sockerbitshindret)  Sen öka lång sida ner på en volt och sen på det oranga och bruna hindret (rättuppstående)

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här