onsdag 5 september 2012

Woaääh

Herregud vilken dag!

Skolan först, slutade tidigare för att åka till tandläkaren i Uppsala... När vi väntade på tåget mamma och jag var det först försenat 10-15 minuter. När vi väl var på tåget satt vi där säkert 10 min och väntade på att tåget skulle lämna stationen, istället ropade konduktören ut att tåget var trasigt = att vi inte kom därifrån. Vi fock gott och väl hoppa av och vänta in nästa tåg som kom en kvart senare. När vi väl var på tåget och det rullade iväg kändes det bra fram tills de ropade ut att tåget skulle stanna för att vänta in ett annat tåg som skulle åka förbi oss, 5 minuter till gick åt till att vänta. Sedan var vi framme, försenade blev vi istället för den halvtimme -40 minuter vi skulle ha haft till godo. Meen tåg och alla deras problem orsakade försening i hela dagens planering.

Efter besöket hos tandläkaren väntade tågresan hem, lättare sagt än gjort märkte vi när tåget var 10 min försent, sedan vart det fördröjning på fem minuter till, och fem minuter till och fem minuter till. så ytterligare 25 minuter försent.

När vi väl var hemma väntade ett gäng hästar på att bli ompysslade, några motionerade. Wijsheer, Carmen, Cibbisen och Brorsan. Eftersom att vi låg cirkus en och en halv timme efter i min planering blev det lite brådis på slutet men allt löste sig så bra som det bara kunde.

Väl hemma tog en snabbis med löparskorna i snabbt joggingtempo och körde en runda på kanske 2km.. Jag måste erkänna att min kondis är/var så himla långt under än var den borde. Men efter mindre än en vecka känner jag redan resultat. En knapp vecka med träningsverk, springturer, kosttillskott och lite styrketräning känns allt redan  mycket lättare och känner mig friskare och piggare på något vis.. Dock får höstmörkret mig att blir segare än vanligt.. Faast, någon direkt sommar har det ju inte vart i detta avlånga land heller..


På lördag blir det ingenting med mina planer med Julia. Får skjuta på det.
Busen ska skrittas i skogen, ev. en bensträckare och så innan söndagen, smörjas och packas.

Kramar på er alla, hoppas att ni haft en härlig dag och att ni mår finfint!
Fulbild från ponny SM. Foto: Jacqueline Norberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här