söndag 20 mars 2011

Stalldag!

Haft en underbar o stressig dag med mina prinsar! Så himla skönt att inte ha en massor av måsten som man måste stressa med!

Jag åkte med pappa till stallet runt 9-10 i morse för han skulle till stan och jobba. Så när jag kom dit hade jag ingen aning om hur jag skulle fördriva tiden fram till halv ett då jag hade möte. Men när jag mötte Jacqueline i stallet så hade hon ramlat av igår och gjort illa sin arm som hon hade spricka i för några månader sedan bara "/ Så hon frågade om jag ville rida hennes ponny Daim som jag nämnt tidigare här i bloggen.

Stalltjänsten hade redan mockat åt Bus så jag behövde inte göra det så jag red honom lite. Jecca var i ridhuset och hade lektion gör Tom så frågade jag om jag kunde ta något skutt (då låg hindren på kanske 40-50cm)  och sen så höjde och höjde hon och det slutade vid drygt en meter. Tänk att han hoppar det helt sanslöst bra och laddar på som bara den. Ni anar inte känslan från början när jag red honom så ville han ingenting annat än att göra absolut ingenting... Men nu, han är som en helt annan häst att rida, fortfarande samma, bästa och underbaraste Bus, men han är på en heelt annan nivå. Han är 6 år, och hoppar 80-90 banor som om det var det enda som existerade för honom. Det är GALET underbart att bokstavligt känna skillnad på sin själsfrände från dag till dag. Visst, vi har haft en liten svacka nu, men nu är vi på väg upp till toppen igen! 


Halv ett hade vi US möte och vi pratade lite och skrev lite lappar.


Sen liftade jag med Maria till hängbron ( typ 1 km) och gick upp till vägen där Finells plockade upp mig efter att de vart i Falun på tävling och så åkte jag ner till Keaver och mockade och red. Powerplanet lixom! Helt galet underbar ponny alltså! Jag red till vändplan och snön hade smält bort på endel ställen så den mjuka underbara vår-marken kikade fram så jag kunde trava där. När jag vände ville min kära K galoppera. Men jag ville trava så vi körde på mitt alternativ så mycket som man kunde. Tänk om man skulle ta bort den hårda asfalten, så bra allt skulle vara! :D Men snart är isen och kylan borta, kylan är vi nästan kvitt så det är ju fantastiskt! :D





 Och resten av Daim-bilderna.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här