lördag 26 mars 2011

07.00

Var i stallet vid åtta i morse och så hade vi stallrally och jag, Asta och Maria var domare. Jenny & Tjorven vann!

Efter det hade jag stallet åt Jenna för hon skulle iväg. Så ren jag på Maja. Busponny hon är alltså! Hon kastar ju av barn på lektion. Så red jag idag och hon var überpigg redan från början. Hon hoppade och studsade runt när jag red nästan varje varv, så sparkade hon så tog jag pisken och markerade på baken på henne så slängde hon sig och jag ramlade av. Som tur var så var jag ensam i ridhuset för det var det fulaste jag varit med om! Landade på rumpan och slängde mig upp, borstade av mig och hoppade upp på ponnyn igen. Så bockade hon (en av alla gånger) så markerade jag på rumpan på henne igen så stegrade hon rätt högt tror jag.

Vilken ponny, ska jag upp i morgon ska jag ta ett snack med henne igen. Kanske longerar jag henne. Ska prata med Madde... Hon skulle säkert passa som en hopp ponny, för hon är superpigg och det känns som att hon laddar på ingenting. Förstår ni vad jag menar? ;)

Sen fixade jag åt Bus, smörjde mockade och så. Sen tog vi in hästarna och så åkte jag hem, hann inte borsta honom för att mamma hade bråttom hem. :)Imorgon blir det antagligen att åka till Keaver. Har inte riktigt planerat hur morgondagen ska se ut ;)

Vacker bild på min pappa och bror.. (Pappa är inte så stor som det ser ut på bilden. HAHA)
Kolla frillan på kära far min! Haha..


MajaBusen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här