tisdag 31 januari 2012

H- Hopptips.

Jag har fått lite frågor från folk och funderingar och frågat varför vi inte skriver några tips om hur man kan rida och så längre. Jo jag har väl inte varit så bra på att skriva tips någon gång men Ina har varit rätt så duktig och skrivit mycket olika tips Super Ina. Men jag tänkte ge er ett hopptips nu rakt på kanske inte världens svåraste men alltid nånting.

Jag tycker att det är bra att träna på att svänga och kunna styra sin häst/ponny alltid bra om man rider om hoppning exempelvis eller egentligen är det alltid bra att kunna styra som man vill, kunna visa vem som bestämmer. Därför tycker jag denna övning är praktisk och bra.
för er som inte riktigt fattade min fina ritning se beskrivning nedanför:
Först rider man enkla bommar 2st (man kan lägga till mer såklart) sedan in på mittenvolten och där inne kan man ha "socker bits" hinder och då kan man antingen ta 1varv eller 2varv väljer man helt själv sedan går man ut på spåret igen trav/galopp väljer du själv seden avsluta på 2bommar.
Jag tycker det där är en bra övning som jag själv har testat en gång fast inte exakt likadant. 

*ursäkta min ritning alla är inte födda till att bli konstnärer*
hoppas ni gillade mitt tips har ni frågar så släng in en kommentar, så försöker vi svara.
Lycka till!

/Hannah




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här