måndag 23 juli 2012

Hur är det egentligen..?

"Tjejernas hästintresse är värd varenda krona. Bara en och annan har chansen att bli en ny Malin Baryard. De många andra får lära sig en del om livet." Läste jag i en artikel på barometern.se. 


Jag tycker att det faktiskt är riktigt tråkigt att det är så det till största del faktiskt är, i hästvärlden är de dem med fetaste plånböckerna (som ung sin mamma eller pappas plånbok) som oftast rider de "finare" hästarna, vinner alla klasser, har finast och dyrast saker osv.
Många kan känna sig avundsjuka på detta, men jag personligen tror faktiskt att om man kämpar med blod, svett och tårar kan man bli precis lika bra, få en precis lika fin häst eller ponny. Dock krävs det att både ryttare och häst har kapacitet. 


Det jag vill ha sagt är att pengar är en stor del och en avgörande faktor i denna sport. MEN jag tror att precis vem som helst kan bli hur duktig som man vill bara man har viljan där och är villig att lyssna och vara optimist, men samtidigt realist. 


Acceptera och ställ inte för höga krav, då kommer du att se det fina och dyrbara i människor, djur och ting runtom dig. 




Ta hand om er! 
Ge Aldrig upp, kämpa för det Du tror på.
Ina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Komentera här